A játékban a mesélők szerepe és szabályzata is más, mint, amiket megszokhattál. Nálunk egy regisztrált tagnak egy mesélője van. Vagyis, csak a mesélője (mentora) írhatja a küldetéseit, és a játékban is csak ő mesélhet neki. Kalandoknál persze más a helyzet, ott az a mesélő irányítja az összes kalandozót, aki elindította a kalandot. Ha valaki egy mesélő kezébe adja karaktere életét, akkor attól fogva, ő dönt a sorsáról, ami jelenthet mesés jutalmakat, de (ritka esetekben) halált is. A játékban kérhetsz NJK-t a mesélődtől. Ez alatt azt kell érteni, ha már unod, hogy egyedül játszol és nincs kedve vagy ideje egy másik játékosnak arra, hogy veled játsszon, akkor a mesélődtől kérhetsz egy NJK-t, aki a barátod, vagy éppenséggel az ellenséged lehet. A mesélőknek létre kell hozniuk egy témát, amiben bemutatják, leírják az NJK-ik tulajdonságait, valamint azt, hogy kivel játszanak.
A mesélőknek lehetőségük van küldetéseket létrehozni, amiket nem feltétlenül a saját mentorálltjának kell végrehajtani. De lehet olyan küldetéseket is írni, amelyeket egy bizonyos karakternek szánnak. Ha egy játékos elfogad egy küldetést, a mesélőjének kötelező segíteni neki, vagyis a csatáit neki kell levezényelni.
Még egy fontos szabály: Ha van egy mesélőnek egy játékos karaktere és a karakter mentora is olyan mesélő, akinek szintén van játékos karaktere, akkor ők nem lehetnek egymás mentorai! Vagyis egy harmadik mesélőnek kell elvállalnia az egyik mesélő karakterét!
Fontos megemlíteni még, hogy a tipikus NJK-k (Jó király, Gonosz uralkodó, bármilyen fogadós, boltos) írányítása CSAK mesélőknek engedett meg!